KIM JESTEM?
Jako kilkuletnia dziewczynka z dwoma warkoczykami uwielbiałam siedzieć na parapecie i patrzeć w niebo. Jego bezkres mnie fascynował i pociągał. Od zawsze kocham miejsca, w których horyzont odsłania nieskończoność przestrzeni. Dziś urzeczywistnieniem tego zachwytu jest dla mnie świat wewnętrzny – mój własny i każdej żywej istoty. Siadam więc i obserwuję, jak niegdyś. Z uważnością i współczuciem.
Codzienna praktyka medytacyjna zajmuje ważne miejsce w moim życiu od niemal 25 lat. Najpierw, przez 18 lat, w ramach chrześcijańskiej tradycji monastycznej, a następnie w nurcie mindfulness. Owocami tej praktyki dzielę się zawodowo towarzysząc dzieciom w rozwijaniu skrzydeł jako dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i muzyki. Od 2019 roku prowadzę treningi uważności dla dzieci i nastolatków według metody Eline Snel. Wspieram nauczycieli i rodziców inspirując wartościami Jespera Juula w ramach FamilyLab Association oraz dzielę się wiedzą o samoregulacji zaczerpniętej z podejścia self-reg Stuarta Shankera.
Obecnie osnową moich działań w obszarze uważności jest prowadzenie 8-tygodniowych Kursów Życia w Oparciu o Uważność (Mindfulness Based Living Course) opracowanych przez Mindfulness Association, którego jestem członkinią, a także sesji medytacyjnych i warsztatów związanych z praktyką uważności dla dorosłych.
Wykształcenie
- doktor nauk humanistycznych (Instytut Muzykologii, Uniwersytet Jagielloński)
- magister muzykologii (Instytut Muzykologii, Katolicki Uniwersytet Lubelski)
- teologia ogólna – studia podyplomowe (Wydział Teologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego)
- edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne – studia podyplomowe (Wyższa Szkoła Humanitas)
Kwalifikacje
- certyfikowana nauczycielka MBLC – Mindfulness Based Living Course (Mindfulness Association)
- certyfikowana trenerka mindfulness dla dzieci i nastolatków według metody Eline Snel (Academy for Mindful Teaching) oraz programu „Growing up mindful” dr Christophera Willarda
- certyfikowana trenerka Familylab Association (FamilyLab Polska)
- ekspertka podejścia Self-Reg dr Stuarta Shankera według programu „Foundations” (The Mehrit Centre)
- praktyczka podejścia Porozumienia Bez Przemocy (Nonviolent Communication) Marshalla Rosenberga [kursy „ Empatia zmienia nas, szkołę, świat. Porozumienie bez Przemocy w szkole” (NVC Lab) oraz „NVC dla nauczycieli – poziom podstawowy i rozszerzony” (Instytut Edukacji Pozytywnej)]
- certyfikowana edukatorka Pozytywnej Dyscypliny w klasie (Positive Discipline Association)
- licencjonowana trenerka programu „Odkrywanie praktyki uważności” (Akademia Mindfulness)
- certyfikowana terapeutka ręki I, II i III stopnia
- trenerka metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I stopnia i nauczycielka Treningu Umiejętności Społecznych
- obecnie na ścieżce nauczycielskiej Compassion Based Living Course (CBLC) w Mindfulness Association Polska
Współpraca
- z Fundacją Edu-Mind – dzielenie się doświadczeniami w obszarze implementacji uważności do środowiska szkolnego,
- z aplikacjami Focusly oraz Mindy – przygotowanie programów audio w dziedzinie mindfulness dla dzieci, nastolatków, rodziców i nauczycieli,
- z Filharmonią Lubelską – prowadzenie zajęć umuzykalniających z elementami uważności dla dzieci w wieku 4 – 9 lat (2021/22).